Leticia Martín recomana 'La mort i la primavera' per gaudir al màxim de l'adaptació de La Veronal
La directora del Festival Grec va llegir les obres de Mercè Rodoreda traduïdes al castellà i ara hi torna en català


BarcelonaLa recent estrena de l'adaptació que ha fet La Veronal de La mort i la primavera a la Biennal de Dansa de Venècia ha revifat l'interès per la novel·la més transgressora de Mercè Rodoreda. La directora del Festival Grec, Leticia Martín (Granada, 1978), la recomana per anar a veure el muntatge al Teatre Nacional de Catalunya amb els deures fets. "Es tracta de preparar el començament de la temporada i de celebrar l'estrena de La Veronal a Venècia, perquè Marcos Morau és un creador inqüestionable de la cultura catalana", afirma Martín. De fet, l'espectacle és una coproducció amb el TNC i també es podrà veure a la pròxima edició del festival Temporada Alta.
Martín creu que recuperar aquesta novel·la també és molt oportú per escalfar motors de cara al desembarcament de Barcelona a la pròxima edició de la Fira Internacional del Llibre de Guadalajara (FIL), on Rodoreda serà homenatjada juntament amb altres autors com Joan Brossa, Carme Balcells i Manuel Vázquez Montalbán. "Sempre és un bon moment per tornar a Rodoreda", subratlla Martín. La mort i la primavera és considerada la novel·la més surrealista de Rodoreda i, al mateix temps, la que té més caràcter autobiogràfic.
Nascuda a Granada, Leticia Martín és historiadora de l’art i musicòloga. Va aterrar a Barcelona de la mà de Christina Scheppelmann com a adjunta a la direcció artística al Gran Teatre del Liceu i, des del 2019, amb la direcció de Víctor García de Gomar, també va ser directora de producció. Durant aquests anys, Martín ha desenvolupat la seva feina sobretot en anglès, però també en alemany i italià; al mateix temps ha anat reforçant el seu català. "Jo havia llegit Rodoreda en castellà, però ara la llegeixo en català", explica.