Llegim 02/06/2021

La Fira del Llibre Únic, un festival per reivindicar el llibre de fons

Comanegra n'impulsa la primera edició el 12 de juny a la Fàbrica Lehmann

Júlia Claramunt
2 min
Joan Sala, Jordi Puig i Alba Cayón de Comanegra, Jordi Raventós d'Adesiara, M. Teresa Slanzi d'Anagrama, Maria Nadal d'Arcàdia i Lucía Franco de Paz i Fernando Diego García de Libros del Zorro Rojo

BarcelonaUn festival anual per reivindicar el llibre de fons: aquesta és la proposta de l’editorial Comanegra, impulsora de la primera edició de la Fira del Llibre Únic, que tindrà lloc el 12 de juny a la Fàbrica Lehmann (Consell de Cent, 159), des de les 11 del matí i fins a les 8 del vespre.

Les editorials Adesiara, Anagrama, Arcàdia, Blackie Books, Edicions de 1984, Edicions de la Ela Geminada, L’Altra Editorial, Libros del Zorro Rojo, Males Herbes i Minúscula participaran en la jornada. Cadascuna haurà de triar i presentar un sol títol del seu catàleg, basant-se en dues premisses ben senzilles: que tingui dos anys o més d’antiguitat i sigui un títol que, en el seu moment, no rebés tota l’atenció pública que es mereixia. Per afegir-hi més misteri, els 11 llibres seleccionats no es coneixeran fins al mateix dia de la fira.

Al llarg de la jornada, a més, les editorials presentaran de manera original el llibre seleccionat, les seves característiques i la seva història, ja sigui amb concerts, peces teatrals, performances o jocs. Les 11 apostes, majoritàriament en català, inclouran tota mena de gèneres, traduccions i obres originals.

La iniciativa, però, no s’acabarà aquí: a partir del 14 de juny, gràcies a la distribuïdora Les Punxes, s’oferiran uns paquets especials a una vuitantena de llibreries de tota Catalunya perquè puguin recuperar aquests llibres de fons, vendre’ls als seus establiments i donar-los una nova vida.

La fira s’havia de celebrar per primera vegada el 2020, però a causa de la pandèmia ha hagut d’esperar un any més. Tanmateix, el covid-19 ha reafirmat a l’editorial Comanegra que la iniciativa tenia sentit, perquè un 75% de les seves vendes online no han estat de novetats, sinó de llibres de fons. La filosofia de la llibreria Morioka Shoten, de Tòquio, que ven un únic títol cada setmana, també els va estimular a acabar de donar forma al festival.

stats