Mataró inaugura la biblioteca Antoni Comas
Ocupa l'espai de l'antic escorxador modernista de la població. Compta amb un fons de 17.800 volums i ha suposat una inversió de gairebé 5 milions d'euros

MataróLa nova Biblioteca Antoni Comas de Mataró ha estat inaugurada avui després de la completa remodelació de l'antic escorxador modernista de la població, que ha suposat una inversió de prop de 5 milions d'euros.
La Biblioteca Antoni Comas té una superfície útil de 2.081 metres i està ubicada en un antic escorxador projectat el 1909 per l'arquitecte Melcior de Palau i Simon. Ocupa les tres naus de l'edifici, que s'han connectat a través de passadissos envidriats. Les obres d'adequació s'han completat amb la construcció d'un nou edifici amb façana de vidre, adossat al frontal de la nau central.
Servei d'autopréstec
El nou equipament ofereix un innovador servei d'autopréstec a través de radiofreqüència i identificació (RFID) que permet als usuaris registrar els préstecs de llibres o productes audiovisuals de manera autònoma. La biblioteca, que compta amb un fons de 17.800 volums, 4.300 audiovisuals i 141 subscripcions a revistes i diaris, disposa d'accés públic a internet, àrea de música, zona wifi, i una sala polivalent. La inversió total per al nou equipament ha estat de 4.966.116 euros.