Llibreries cooperatives demanen desestacionalitzar Sant Jordi i ser visibles tot l'any
Impulsen la campanya 'Sempre és 23', que inclou activitats literàries cada mes
Barcelona14 llibreries cooperatives de l'àrea metropolitana de Barcelona impulsen la campanya Sempre és 23 per donar visibilitat al sector del llibre més enllà del dia de Sant Jordi. En un manifest, indiquen la necessitat de vitalitzar les llibreries tot l'any, segons informa l'ACN. Consideren que Sant Jordi evidencia "un model cultural concentrat i centralitzat en un sol dia que fa molt vulnerable el darrer esglaó de la cadena del llibre, les llibreries. En cap cas volem eliminar Sant Jordi, sinó fer-nos més presents la resta de l'any", expliquen. La iniciativa inclou activitats que es faran al llarg de l'any amb l'objectiu de promoure la itinerància de públic entre les cooperatives i donar a conèixer un model de llibreries compromeses amb l'entorn.
Aquestes llibreries també apunten que volen "tenir cura de l'ecosistema del llibre i per aquest motiu cooperen entre elles, no competeixen". Aposten per "desenvolupar un ecosistema cultural sostenible i arrelat al territori".
La proposta de les llibreries cooperatives implica programar una sèrie d'activitats amb els objectius de "donar a conèixer el concepte de llibreries cooperatives i de proximitat, que situa al centre les persones i no el benefici, i facilitar un mapa que les situï com a membres d'un col·lectiu que reclama repensar-se". A partir del maig es presentaran activitats mensuals que promouran la descoberta de les diferents llibreries cooperatives i iniciatives que fomentin el compromís amb l'entorn. Entre les llibreries signants hi ha la Nou Rals, la Sendak, l'Espai Contrabandos, La Carbonera, La Ciutat Invisible, la Rocaguinarda, La Inexplicable, Pati Blau Llibres, La Capell, Pebre Negre, La Impossible, La Tribu Llibreria, Synusia i La Raposa.