XAVIER CERVANTES

El retorn de la gran aventura de Corto Maltès

A diferència del que passa en el còmic nord-americà, els grans personatges de la historieta europea han sigut poc promiscus i poques vegades s’han associat a més d’un autor. Per això mateix agafen volada d’esdeveniment casos com el de Corto Maltès, l’aventurer creat per Hugo Pratt, que torna a la vida vint anys després de la mort de l’autor italià. El guionista Juan Díaz Canales ( Blacksad ) i el dibuixant Rubén Pellejero (Dieter Lumpen ) recuperen el personatge sense la intenció de trair-lo o de fer-ne una revisió autoral. El nou Corto Maltès és Corto Maltès. El còmic manté les quatre tires de vinyetes per pàgina, les el·lipsis narratives i els característics jocs de primers plans i plans generals, i el dibuix s’identifica amb l’estil que Pratt va depurar cap a la meitat de la sèrie, a finals dels 70.

Una altra de les decisions assenyades de Díaz Canales ha sigut situar la història en un dels forats cronològics que Pratt va deixar sense omplir en els dotze àlbums originals: aquest trepidant Sota el sol de mitjanit seria la continuació del primer àlbum del Corto Maltès de Pratt, La balada de la mar salada, i passa entre Alaska i el Canadà l’any 1915. El mariner de l’arracada i l’abric blau encadena aventures al gran nord despullant la cobdícia i l’ambició i buscant un bocí de dignitat en el camí. Romanticisme, acció i pessimisme. Pur Corto Maltès.