ISRAEL PUNZANO

Un guionista rebel al servei de l’heroi més rar de Marvel

Warren Ellis comparteix amb Frank Miller el títol d’ enfant terrible del còmic. Les seves obres estan plenes d’excessos amb un gust evident pel sexe i la violència més gore. Per això sempre és sorprenent trobar-se la seva firma en un còmic d’editorials adreçades a un públic massiu, com la Marvel, un segell en què aquestes llicències no tenen cabuda. Fins ara les col·laboracions d’Ellis amb les editorials del mainstream no han sigut gaire encertades perquè el seu estil gamberro era irreconeixible. La breu etapa com a guionista en la nova col·lecció del Cavaller Lluna és l’excepció: l’obra va ser rebuda amb un gran èxit de crítica i públic als Estats Units, gràcies també a l’espectacular art de Declan Shalvey. L’alegria, però, va durar poc. Després de sis números autoconclusius -reunits ara per Panini en el volum De entre los muertos - va fugir de la col·lecció. Llàstima, perquè semblava que finalment Ellis havia trobat un heroi -el Cavaller Lluna és un outsider de l’univers marvelià nascut als anys 70 i inspirat descaradament en el Batman de la DC- que li permetia escriure per a una editorial comercial sense excessos, però mantenint reconeixible la seva personalitat. Però, esclar, Ellis no seria Ellis sense aquestes fugides que deixen els seus fans amb ganes de més.