REUTERS

Hachette i Amazon arriben a un acord pel preu del llibre electrònic

Els detalls del pacte no s'han fet públics, però garanteix que és l'editor qui té la responsabilitat d'establir el preu per al consumidor i alhora que l''e-book' sigui més barat

El centre logístic d’Amazon a Madrid / A. DI LOLLI Zoom

Hachette Book Group i Amazon han arribat a un acord per a la venda 'online' de llibres, tant electrònics com de paper, després de mesos d'una guerra oberta que enfrontava els autors, agents i editors amb la botiga d''e-commerce'  més gran del món.

Hachette ha dit que els nous termes de l'acord tindran efecte a principis de l'any que ve i que garantirà que és l'editor el qui té la responsabilitat d'establir els preus per al consumidor. Aquesta era la part central de la disputa: qui marcava el preu del llibre –i, per tant, els marges de negoci–. Hachette no volia renunciar als seus marges i Amazon volia preus més barats.

Amazon, que anteriorment havia bloquejat alguns llibres d'Hachette del seu inventari, reprendrà immediatament la venda de tot el catàleg d'Hachette. Els seus llibres tindran un lloc destacat en les promocions. De fet, Amazon ven el 60% dels e-books del conglomerat editorial francès.

En un comunicat, el CEO de Hachette Book Group, Michael Pietsch ha afirmat: "És una gran notícia per als escriptors. El nou acord beneficiarà els autors Hachette en els propers anys i dóna a Hachette una enorme capacitat de comercialització amb un dels nostres socis més importants de venda de llibres". El vicepresident de Kindle (Amazon), David Naggar, ha afirmat: "Estem molt contents amb aquest nou acord, ja que inclou incentius específics per a Hachette per a oferir els preus més baixos, que creiem que serà una gran victòria per als lectors i els seus autors".